W dniach 24-26 września 2024 roku odbyły się największe na Półwyspie Arabskim targi słodyczy – ISM Middle East w Dubaju. W tegorocznej edycji tego prestiżowego wydarzenia udział wzięło aż 36 polskich producentów i eksporterów słodyczy, z czego 16 firm wystawiało się na stoisku narodowym, zorganizowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa pod hasłem „Poland tastes good”.
W ceremonii otwarcia polskiego stoiska wziął udział Jacek Buda – Chargé d’Affaires Ambasady RP w Abu Zabi, a także przedstawiciele KOWR oraz Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Dubaju. Podczas przemówienia podkreślono rosnącą obecność polskiej żywności na półkach sklepów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA). Regularny udział Polski w tych targach buduje zaufanie emirackich partnerów do naszych rodzimych marek.
Targi słodyczy zajmowały w 2024 roku cztery hale wystawiennicze. Polskie ciastka, popularne na Bliskim Wschodzie krówki, cukierki, praliny, czekolady, lody kajmak, paluszki, precle, wafle, słodycze wegańskie i bezglutenowe były doskonale widoczne, dzięki korzystnej lokalizacji stoiska narodowego, i cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających targi.
Równolegle do ISM Middle East odbywały się targi marki własnej ISM Private Label oraz targi Gulfood Green.
Mamy nadzieję, że dzięki promocji na ISM Middle East 2024, polskie słodycze wkrótce zyskają jeszcze większą popularność i staną się stałym elementem oferty sklepów w ZEA.