DATA DODANIA: 03 grudnia 2024

Polskie stoisko narodowe na targach PLMA 2024 w Chicago

W dniach 17-19 listopada 2024 roku Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz pierwszy zorganizował stoisko narodowe na PLMA (U.S. Private Label Show) w Chicagonajwiększych targach marek własnych na kontynencie amerykańskim.

Na stoisku KOWR pod hasłem „Poland tastes good” promowane były produkty 7 przedsiębiorców z sektora spożywczego. Polskie firmy zaprezentowały potencjalnym amerykańskim i kanadyjskim kontrahentom m.in.: soki NFC, soki i syropy owocowe, smoothie, napoje funkcjonalne, liofilizowane owoce, przetwory z warzyw, produkty rybne, wafle ryżowe i kukurydziane, ciastka zbożowe, mąkę i przetwory mączne, olej rzepakowy, produkty alkoholowe.

Targi marek własnych PLMA, zarówno te organizowane w Amsterdamie, jak i wersja amerykańska w Chicago, posiadają dużą renomę wśród firm branży spożywczej i od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców.

Amerykańska edycja PLMA – U.S. Private Label Show organizowana jest od ponad 40 lat i jest dobrym miejscem, aby nawiązać kontakty umożliwiające wejście na rynek USA, a także Kanady. Targi te przyciągają handlowców, importerów, przedstawicieli największych supermarketów, sieci handlowych, dyskontów, sklepów online i hurtowni.

Podczas tegorocznej edycji, jak podają organizatorzy, odnotowano rekordową liczbę ponad 1.800 wystawców z 60 krajów. Dzięki temu zwiedzający PLMA – U.S. Private Label Show mogli zapoznać się z bogatą, różnorodną ofertą produktową i innowacjami w sektorze spożywczym, także polskich firm.

W 2023 w strukturze polskiego eksportu rolno-spożywczego do USA dominowały: ryby i przetwory rybne (19%), wyroby cukiernicze (16%), pszenica (9%), przetwory zbożowo-mączne (9%), mięso czerwone i podroby oraz przetwory mięsne (9%), warzywa (w tym grzyby) i przetwory warzywne (8%), soki owocowe i warzywne (6%).