W dniach 16-19 września 2024 roku, w Rijadzie odbyła się 11. edycja Foodex Saudi – jednych z najważniejszych międzynarodowych targów żywności i napojów w Arabii Saudyjskiej. Wydarzenie to było kluczowym punktem dla polskiego sektora rolno-spożywczego, który poprzez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR), zgodnie ze strategią Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, aktywnie promuje swoje produkty na rynkach zagranicznych.
Polskie stoisko narodowe, zorganizowane pod hasłem „Poland tastes good”, przyciągnęło uwagę odwiedzających i przedstawicieli branży. W tegorocznej edycji targów polskie firmy zaprezentowały bogatą ofertę obejmującą nabiał, produkty rybne, słodycze, miody, soki NFC, suszone owoce, batony owocowe, hummusy, przekąski warzywne oraz produkty bezglutenowe. Uroczystego otwarcia stoiska dokonał Tomasz Ciodyk, Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR.
Foodex Saudi staje się coraz bardziej prestiżowym wydarzeniem, przyciągającym przedsiębiorców z branży spożywczej z całego świata. Arabia Saudyjska, z dynamicznie rozwijającym się rynkiem spożywczym, jest atrakcyjnym celem dla polskich eksporterów. W zeszłorocznej edycji targów wzięło udział ponad 400 wystawców z 30 krajów, w tym 16 firm z Polski, co pokazuje rosnące zainteresowanie naszymi produktami.
Arabia Saudyjska, będąca największym rynkiem spożywczym w regionie GCC (Rada Współpracy Zatoki Perskiej), z populacją liczącą ponad 32 mln osób, wyróżnia się wysokim zapotrzebowaniem na produkty mleczne, zdrową żywność oraz produkty ekologiczne. Roczne wydatki na żywność sięgają tam 70 mld USD, a analitycy przewidują dalszy wzrost tego rynku o około 4% rocznie w latach 2023-2028. Dla polskich firm jest to ogromna szansa, aby rozwijać eksport swoich flagowych produktów, takich jak zboża, nabiał i wyroby cukiernicze, na jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków świata.
Polska obecność na Foodex Saudi 2024 to dowód na rosnące znaczenie polskich produktów na arenie międzynarodowej oraz otwierające się możliwości w regionie Bliskiego Wschodu.