11 marca 2025 r. rozpoczęła się w Tokio w Japonii jubileuszowa 50. edycja targów Foodex Japan – jednej z najważniejszych i największych imprez wystawienniczych branży spożywczej w Azji. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wystawia się na tych targach po raz szósty.
Pod szyldem „Poland tastes good” wystawia się w Tokio 40 przedsiębiorców z przekrojową ofertą polskiej żywności i napojów. Japońscy goście oraz zwiedzający z innych krajów będą mogli spotkać w dniach 11-14 marca 2025 r. na stoisku KOWR producentów m.in.: drobiu, produktów rybnych, kawioru i owoców morza, produktów mlecznych, soków i koncentratów owocowych, kawy zbożowej i naturalnej, nalewek i wódki, mrożonych owoców i warzyw, dań gotowych, przypraw, hummusu, słonych i słodkich przekąsek, produktów śniadaniowych i słodyczy.
W uroczystym otwarciu stoiska narodowego 11 marca br. udział wzięli Michał Kołodziejczak – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Henryk Smolarz – Dyrektor Generalny KOWR oraz Paweł Milewski – Ambasador RP w Tokio.
Podczas 4 dni targów aktywność promocyjną przedsiębiorców i KOWR wspierają polscy kucharze oraz miejscowy kucharz z Tokio, którzy podczas pokazów kulinarnych serwują odwiedzającym stoisko typowe dla polskiej kuchni dania i przekąski.
Odbywające się od 50 lat targi Foodex Japan to najbardziej prestiżowa impreza wystawiennicza w branży spożywczej w Japonii, przyciągająca corocznie licznych wystawców i zwiedzających z Japonii, innych krajów Azji i całego świata. Poprzednia edycja targów przyciągnęła do Tokio w 2024 r. 2.879 wystawców, z czego 1.073 z Japonii i 1.806 spoza Japonii, z 68 krajów. FOODEX Japan 2024 odwiedziło ponad 76 tys. zwiedzających.
Polskie produkty i branża spożywcza są promowane w Tokio pod hasłem „Poland tastes good” na stoisku o powierzchni 342 m2, z czego 70 m2 jako stoisko informacyjno-promocyjne w ramach sektorowego programu promocji sektora spożywczego na lata 2024-2029 (BRAND HUB), realizowanego przez KOWR we współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii.
Targi te są doskonałą okazją do nawiązywania kontaktów z potencjalnymi kontrahentami biznesowymi z Japonii, innych krajów Azji i Oceanii, a także Ameryki Płn. i Płd. oraz Afryki. FOODEX Japan cieszy się także od lat dużym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców, o czym świadczy zwiększająca się powierzchnia wystawiennicza oraz imponująca liczba firm promujących swoje produkty w Tokio Big Sight na stoisku „Poland tastes good”.
Link do katalogu wystawców uczestniczących w Foodex Japan 2025 pod szyldem Poland tastes good:
Katalog wystawców Foodex Japan 2025 – EN