W dniach 5-8 marca 2024 r. w Tokio w Japonii miała miejsce 49 edycja targów Foodex Japan – jednego z największych wydarzeń wystawienniczych branży spożywczej w Azji.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, zgodnie ze strategią określoną przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, już po raz piąty zorganizował na tych targach stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
Polską ofertę eksportową na stoisku narodowym prezentowało kilkadziesiąt firm oferujących zagranicznym kontrahentom m.in.: słodycze, owoce i warzywa, soki owocowe, produkty mleczne i pochodzenia roślinnego, zioła, przyprawy, produkty ekologiczne, przetwory zbożowe, miody, kawior z jesiotra, herbaty, napoje bezalkoholowe i alkoholowe.
Uroczystego otwarcia stoiska dokonał Paweł Milewski – Ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Japonii.
Każdego dnia na polskim stoisku narodowym odbywały się pokazy kulinarne prowadzone przez polskich szefów kuchni, które przybliżyły odwiedzającym targi smaki polskiej kuchni, jak również tradycję i kulturę kulinarną.
Polskie stoisko cieszyło się bardzo dużą popularnością i zainteresowaniem, a polscy przedsiębiorcy przeprowadzili liczne rozmowy z potencjalnymi partnerami biznesowymi.
Eksport polskich produktów rolno-spożywczych do Japonii w 2023 r. osiągnął wartość 87,5 mln EUR. Potencjał Japonii w zakresie importu produktów żywnościowych z Polski jest jednak znacznie większy – świadczy o tym bardzo duże zainteresowanie tym kierunkiem wśród polskich przedsiębiorców.