W dniach 7–10 marca 2023 r. w Tokio w Japonii miała miejsce 48 edycja targów Foodex Japan – jednego z największych i najważniejszych wydarzeń wystawienniczych branży spożywczej w Azji. Była to pierwsza edycja targów od momentu wprowadzenia restrykcji związanych z COVID-19 w 2020 r., w której mogli wziąć osobisty udział przedstawiciele branży spoza Japonii.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, zgodnie ze strategią określoną przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, już po raz czwarty zorganizował na tych targach polskie stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
Polską ofertę eksportową na stoisku narodowym prezentowało łącznie 20 firm reprezentujących następujące grupy produktowe: słodycze, w tym czekolady, kremy, praliny, krówki, toffi, draże, ciastka, rurki, wafle, posypki cukrowe, galaretki pektynowe, a także kawior z jesiotra, przetwory warzywne, mięso z indyka i kurczaka, jajka, proszki jajeczne, żywność naturalna, superfoods, suplementy diety, owoce i warzywa mrożone (w tym ekologiczne), kawa, herbata, syropy, naturalne soki, konfitury, sery topione, proszkowane produkty mleczne, mieszanki mleczne z prebiotykami, lody w proszku z prebiotykami oraz napoje bezalkoholowe.
Uroczystego otwarcia stoiska dokonał Ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Japonii Paweł Milewski.
Polskie stoisko narodowe odwiedzili także przedstawiciele ZBH PAIH w Tokio.
Każdego dnia targów na polskim stoisku narodowym odbywały się degustacje i pokazy kulinarne prowadzone przez polskich szefów kuchni, które przybliżyły gościom targów smaki polskiej kuchni, jak również tradycję i kulturę kulinarną.
Polskie stoisko cieszyło się bardzo dużą popularnością i zainteresowaniem odwiedzających targi, a polscy przedsiębiorcy przeprowadzili liczne rozmowy z potencjalnymi partnerami biznesowymi.