8 kwietnia 2025 r. rozpoczęły się w Singapurze czterodniowe targi FHA Food & Beverage. KOWR organizuje na nich po raz czwarty polskie stoisko narodowe, na którym 15 firm spożywczych eksponuje swoje produkty i nawiązuje kontakty z potencjalnymi importerami z Singapuru oraz innych krajów Azji Południowo-Wschodniej.
Goście zwiedzający w dniach 8-11 kwietnia singapurskie targi mogą zapoznać się z następującymi produktami promowanymi pod szyldem „Poland tastes good”: wędliny i przetwory mięsne, kawior, mrożone owoce i warzywa, soki NFC, przetwory z owoców, warzyw i roślin strączkowych, zioła i przyprawy, produkty śniadaniowe, słodycze, kajmak, żywność ekologiczna, półprodukty i produkty instant dla branży cukierniczej, piekarniczej i mleczarskiej.
Delegacji KOWR podczas FHA Food & Beverage 2025 i wydarzeń towarzyszących targom przewodniczy Tomasz Ciodyk – Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR oraz Tadeusz Chomicki – Ambasador RP w Singapurze. W ramach dodatkowych działań towarzyszących polskiemu wystąpieniu na singapurskich targach 7 kwietnia zorganizowana została sesja networkingowa dla przedsiębiorców z udziałem delegacji krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski, oraz potencjalnych importerów z Singapuru, przygotowana przez Ambasadę RP oraz Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Singapurze.
W 2024 roku targi FHA Food & Beverage Singapore przyciągnęły ponad 1 600 wystawców, w tym 82 pawilony narodowe, a także ponad 72 tys. zwiedzających z 91 krajów i regionów.
Targi FHA Food & Beverage w Singapurze należą do największych i najważniejszych targów spożywczych w Południowo-Wschodniej Azji. Singapur to atrakcyjny rynek dla eksportu polskiej żywności, z dużym potencjałem importowym. Ponad 5-milionowy Singapur importuje ponad 90% żywności konsumowanej w tym kraju. Z uwagi na dywersyfikację źródeł dostaw, żywność na rynek singapurski jest importowana z ponad 180 krajów świata. Singapur pełni również rolę ważnego centrum reeksportu w regionie Azji Południowo-Wschodniej i jest bramą biznesową do innych krajów ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej).
W 2024 roku wartość polskiego eksportu rolno-spożywczego do Singapuru wyniosła 30 mln EUR. Największy udział w nim miały następujące kategorie produktowe: produkty paszowe (32%), produkty mleczne (13%), przetwory zbożowo-mączne (10%), mięso i podroby wieprzowe (8%), wyroby cukiernicze (6%) oraz jaja (5%), których Singapur jest dużym konsumentem.