W dniach 1-3 października 2024 roku odbyły się w Santiago de Chile targi Espacio Food & Service – najważniejsza impreza wystawiennicza branży spożywczej w Chile. 12. edycja wydarzenia była rekordowa pod względem frekwencji, zarówno wystawców, których było ok. 1.300, jak i zwiedzających, których było ponad 35 tys.
Polska, jako jeden z 15 krajów uczestniczących, była reprezentowana przez 10 polskich przedsiębiorców. Mieli oni okazję promować swoje produkty, w tym: świeże jabłka, mrożone owoce i warzywa, liofilizowane owoce, soki, przetwory warzywne, wyroby czekoladowe i inne słodycze, kawę zbożową, półprodukty dla przemysłu mleczarskiego, cukierniczego i piekarniczego, na stoisku narodowym zorganizowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa pod hasłem „Poland tastes good”. Polskie produkty cieszyły się dużym zainteresowaniem i uznaniem wśród odwiedzających, co daje nadzieję na przyszłe sukcesy eksportowe oraz umocnienie pozycji polskich marek na rynkach międzynarodowych.
W dniu poprzedzającym targi odbyły się, zorganizowane przez KOWR, spotkania i store-check polskich firm w lokalnej sieci handlowej JUMBO Alto Las Condes oraz rozmowy b2b z potencjalnymi chilijskimi kontrahentami, w tym przedstawicielami miejscowych sieci handlowych Adelco, Espol i Líder (Walmart Chile).
Targi Espacio Food & Service stanowiły doskonałą platformę do nawiązywania kontaktów biznesowych, promocji polskich produktów oraz budowania długotrwałych relacji z międzynarodowymi partnerami w Chile i całej Ameryce Południowej.