W dniach 7-11 października 2023 r. w Kolonii w Niemczech odbyła się kolejna edycja targów Anuga, jednych z największych w Europie i na świecie targów żywności i napojów.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, zgodnie ze strategią określoną przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, zorganizował w trzech halach sektorowych (żywność wysokiej jakości, napoje, produkty mleczarskie) stoiska narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
Wizytujący targi mieli okazję zapoznać się z szeroką gamą polskich produktów takich jak nabiał, jaja i proszki jajeczne, owoce i warzywa oraz ich przetwory, w tym owoce liofilizowane, miody, napoje, w tym soki BIO i NFC, innowacyjne napoje kolagenowe, cydry, syropy, herbata, kawa, grzyby (suszone i produkty grzybowe), słodycze, w tym wegańskie i eko, produkty zbożowe, przetwory rybne i przyprawy.
Jedna z polskich firm wystawiających się na stoisku narodowym została wyróżniona nagrodą w konkursie Anuga Innovation Show za znajdujący się w ofercie firmy „Hexakrem pistacjowy”.
Według wstępnych szacunków tegoroczna edycja targów zgromadziła 7 900 wystawców ze 118 krajów świata, w tym 248 wystawców z Polski. Targi w ciągu pięciu dni odwiedziło ponad 140 000 osób z 200 krajów świata.
Wydarzenie było wyjątkową okazją do promocji polskiej żywności oraz do nawiązania kontaktów biznesowych przez polskie firmy zainteresowane sprzedażą rodzimych produktów na rynki całego świata.