W dniach 23 – 26 kwietnia 2024 r. w Singapurze miała miejsce kolejna edycja jednych z największych i najważniejszych międzynarodowych targów spożywczych w Azji Południowo-Wschodniej.
Na zorganizowanym przez KOWR stoisku narodowym polską ofertę eksportową prezentowało kilkanaście firm z branży: soków, słodyczy, produktów zbożowych, produktów mięsnych, mrożonych warzyw, przekąsek, miodów oraz żywności ekologicznej.
W pierwszym dniu targów Stefan Krajewski – Sekretarz Stanu w MRiRW wraz z Henrykiem Smolarzem – Dyrektorem Generalnym KOWR, Iloną Korchut – Chargé d’affaires a.i. Ambasady RP w Singapurze oraz Krzysztofem Jażdżewskim – Głównym Lekarzem Weterynarii uroczyście otworzyli polskie stoisko.
Przez wszystkie dni targowe stoisko narodowe cieszyło się dużą popularnością wśród wizytujących, a polscy przedsiębiorcy biorący w nich udział przeprowadzili rokujące rozmowy z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Na stoisku każdego dnia odbywały się pokazy kulinarne i degustacje, podczas których odwiedzający targi mogli spróbować polskich dań serwowanych przez doświadczonych szefów kuchni.
W ramach dodatkowych działań towarzyszących polskiemu wystąpieniu na targach FHA Food & Beverage 2024, w przeddzień wydarzenia zorganizowane zostały dla polskich przedsiębiorców wizyty w lokalnych sieciach handlowych (tzw. „store check”) oraz sesja networkingowa z udziałem delegacji krajów Europy Środkowo-Wschodniej i potencjalnych importerów, przygotowana przez Ambasadę RP oraz Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Singapurze.
W celu wzmocnienia efektu działań promocyjnych prowadzonych na rynku singapurskim, w poczytnym dzienniku „The Business Times” ukazał się, opracowany przez KOWR, artykuł poświęcony potencjałowi produkcyjnemu i eksportowemu polskiej żywności. Podjęte zostały również działania skutkujące promocją polskich produktów w mediach społecznościowych – drugiego dnia targów polskie stoisko odwiedziła znana singapurska blogerka kulinarna. Dzięki staraniom KOWR, polska obecność na targach i polska żywność zostały zauważone w lokalnych mediach.
Singapur to atrakcyjny rynek dla polskiego eksportu rolno-spożywczego, z dużym potencjałem importowym, ponieważ poza popytem wewnętrznym, Singapur pełni również rolę centrum reeksportu w regionie Azji Południowo-Wschodniej.
W ostatnich dniach rynek singapurski został otwarty dla mięsa wołowego z Polski, co stwarza nowe szanse eksportowe dla producentów polskiej wołowiny.
***
Katalog wystawców